سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه لازانیا خیلی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و قارچ در منزل + ن

طرز تهیه لازانیا

لازانیا ، طرز تهیه لازانیا ، دستور پخت لازانیا

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه لازانیا را برایتان آموزش دهیم. لازانیا یک غذای ایتالیایی و فوق العاده خوشمزه ای هست که اکثر خانم ها با درست کردن آن مشکل دارند و همیشه لازانیاشون خشک می شه. این دستور بدون استفاده از سس سفید هست و لازانیا به هیچ عنوان خشک نمیشه پس مرحله به مرحله با ما همراه باشید تا برایتان کامل توضیح دهیم.

برای این که حجم مواد داخل لازانیا بیشتر شود و از گوشت کمتری استفاده کنید در مواد لازم سیب زمینی هم آورده ایم ولی اگر می خواهید می توانید این گزینه را حذف کنید.

 

مواد لازم برای تهیه لازانیا
 لازانیا 1 بسته
گوشت چرخ کرده (کم چربی) 300 گرم
قارچ نیم کیلو گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
سیب زمینی نگینی خرد شده 2 عدد
پنیر پیتزا  به میزان لازم
سس کچاپ به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و پودر آویشن به میزان لازم

 

 

طرز تهیه لازانیا

مراحل تهیه لازانیا به این صورت است که شما اول باید مواد میانی داخل لازانیا را آماده کنید. گوشت چرخ کرده را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا گوشت بپزد و تغییر رنگ بدهد. بعد قارچ های ورقه ای شده را اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد. خوب مواد را حرارت دهید تا آب مواد تبخیر شود. سپس فلفل دلمه ای و ادویه ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا بپزند.

سیب زمینی های نگینی خرد شده را با کمی روغن سرخ کنید فقط در حدی که خامی سیب زمینی ها گرفته شود بعد سیب زمینی ها را به مواد گوشتی اضافه کنید و برای مدت 5 دقیقه درب تابه را بگذارید تا سیب زمینی ها با آب غذا پخته و نرم شوند.

حالا یک قابلمه آب و کمی نمک روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید بعد ورقه های لازانیا را داخل آب جوش بندازید تا نرم شوند این کار 8 دقیقه زمان می برد.بعد از این مدت لازانیا را با آب سرد آبکشی کنید.

یک ظرف مستطیلی پیرکس بردارید و کف آن را کمی چرب کنید.حواستان باشد در تهیه لازانیا باید از مقدار خیلی خیلی کم روغن استفاده کنید چون پنیر پیتزا در حین آب شدن روغن زیادی پس می دهد.

در کف ظرف ورقه های لازانیا را بچینید و با قاشق مقداری سس کچاپ روی ورقه ها بمالید بعد نصفی از مواد گوشتی را روی ورقه ها بریزید و روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. در مرحله بعد دوباره یک لایه ورقه لازانیا روی مواد بگذارید و کمی سس کچاپ بمالید سپس بقیه مواد گوشتی را رویش بریزید و در آخر هم پنیر پیتزا بریزید.در این مرحله باید از پنیر پیتزای زیادی استفاده کنید تا کاملا روی مواد را بپوشاند و یک لایه سفید ایجاد شود.

پس در تهیه لازانیا فقط باید از 2 ورقه لازانیا استفاده کنید و لایه آخر حتما باید مواد گوشتی و پنیر پیتزا باشد.

ظرف را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت قرار دهید تا پنیر پیتزا طلایی شود.

[divider]

مطالب پیشنهادی : طرز تهیه اسنک کالباس


آموزش و طرز تهیه خورشت بامیه مجلسی غذای اصیل ایرانی

طرز تهیه خورش بامیه

خورش بامیه ، خورشت بامیه ، طرز تهیه خورش بامیه

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش بامیه را به شما عزیزان آموزش دهیم.خورش بامیه از غذاهای پرطرفدار و اصیل ایران و خطه جنوب می باشد.بامیه سرشار از مواد معدنی می باشد که برای درمان پوکی استخوان ، یبوست و دیابت و ... مفید است.در این فصل که بامیه فراوان است حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید.البته برخی افراد علاقه ای به خورشت بامیه ندارد ولی با طرز تهیه که در ادامه مطلب قرار داده ایم حتما نظرشان عوض می شود.با مواد اولیه این دستور می توانید این خورش خوشمزه را برای 4 نفر تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه

 

بامیه ریز 1 کیلو گرم
گوشت خورشتی 300 گرم گوسفندی
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
رب 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه نصف استکان
نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش بامیه

برای تهیه خورشت ابتدا باید پوست پیاز را کنده و آن را بصورت نگینی خرد کنید ، سپس یک تابه روی اجاق گذاشته و مقداری روغن درون آن بریزید و زمانی که روغن داغ شد پیاز ها را درون آن سرخ کنید.زمانی که پیاز ها طلایی شدند گوشت خرد شده را نیز به آن اضافه کنید و تفت بدهید.سیر ها را رنده کنید و بعد از کمی تفت دادن گوشت آنها را نیز به تابه اضافه کنید.1 قاشق مرباخوری رب را به همراه زردچوبه مخلوط کرده و به مواد درون تابه اضافه کنید و به میزان لازم آب روی آنها بریزید تا گوشت ها خوب پخته شوند.

درون تابه دیگری کمی روغن ریخته و بامیه ها را درون آن مقداری تفت بدهید تا کمی تغییر رنگ بدهند.1 ساعت قبل از اینکه بخواهید خورشت بامیه را میل کنید بامیه ها را به خورشت اضافه کنید ، نمک و آبلیمو را نیز باید در این مرحله اضافه کنید.بعد از اینکه بامیه را به خورش اضافه کردید نبایت زیاد آن را هم بزنید چون باعث له شدن بامیه ها می شود.اکنون در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش کاملا جا بیوفتد.توجه داشته باشید که اگر زیر شعله اجاق هم زیاد باشد سبب وا رفتن بامیه می شود.

اگر آب خورش شما کم شده به هیچ عنوان به آن آب اضافه نکیند که این کار باعث می شود خورش شما از قیافه بیوفتد.برای اینکه خورشت تان در نهایت بسیار خوب و عالی جا بیوفتد زیر اجاق را کم کنید تا خورش به مرور جا بیوفتد.می توانید برای بهتر شدن خورش از گوشت ماهیچه گوساله یا گوسفند استفاده کنید.در بعضی از دستورات پخت به خورش لپه نیز اضافه می کنند که کاملا به صلیقه شما بستگی دارد.

[divider]

مطالب پیشنهادی : خورش فسنجان


طرز تهیه ژله خرده شیشه با بستنی خیلی خوشمزه و شیک مخصوص مهمانی

طرز تهیه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه ، طرز تهیه ژله خرده شیشه

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه ژله خرده شیشه را برایتان آموزش دهیم. ژله خرده شیشه ترکیب چند رنگ ژله بستنی و یک ژله آلوئوراست که اگر این ژله را در قالب های مخصوص بریزید خیلی زیباست و باعث هیجان مهمان هایتان می شود. و چون از بستنی در ترکیب این ژله استفاده شده است بسیار خوشمزه است. برای تهیه این ژله بهتر است حداقل از 3 رنگ مختلف ژله استفاده کنید و به جای بستنی هم می توانید از خامه یا شیر استفاده کنید.

به این ژله موزاییکی هم می گویند.

 

مواد لازم برای تهیه ژله آلوئورا
پودر ژله در رنگ های مختلف از هر رنگ 1 بسته
بستنی وانیلی به میزان لازم
پودر ژله آلوئورا 1 بسته
آب جوش 2 لیوان
آب سرد 2 لیوان

 

طرز تهیه ژله خرده شیشه

مراحل تهیه ژله خرده شیشه به این صورت است که شما اول باید هرکدام از ژله های رنگی را با 1 لیوان آب جوش و 1 لیوان آب سرد درست کنید و در یک ظرف مستطیلی بریزید و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.

حدود 2 یا 3 ساعت بعد که ژله ها بسته شدند آن ها را از یخچال بیرون بیاورید و با چاقو به صورت مکعبی برش بدهید. همه مکعب های ژله ای را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و با هم مخلوط کنید و داخل یخچال بگذارید تا مشغول آماده کردن ژله آلوئورا شویم.

پودر ژله آلوئورا را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا در آی حل شود و مایع شفافی حاصل شود بعد بستنی را که از قبل بیرون یخچال گذاشته ایدتا گرم شود را به ژله آلوئورا اضافه کنید و مخلوط کنید تا بستنی حل شود.حالا بگذارید این ژله حسابی خنک شود بعد آن را داخل قالبی که مکعب ها بودند بریزید. قالب را دوباره داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود. برای در آوردن ژله از قالب آن را برای مدت 30 ثانیه داخل ظرف آب جوش فرو ببرید و در بشقاب برگردانید.

در تهیه این ژله یک نکته مهم که باید رعایت کنید این است که ژله آلوئورا حتما باید خنک باشد وگرنه باعث می شود همه مکعب ها ذوب شوند.


آموزش طرز تهیه اسنک کالباس در منزل بسیار خوشمزه و راحت

طرز تهیه اسنک کالباس

اسنک ، اسنک کالباس ، طرز تهیه اسنک کالباس

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه اسنک کالباس را برایتان آموزش دهیم.اسنک کالباس غذای مورد علاقه بچه ها و بزرگترا هست و درست کردنش در منزل خیلی راحته. اگر دستگاه ساندویچ ساز داشته باشید خیلی بهتره ولی بدون این دستگاه هم می تونید اسنک را درست کنید. مواد داخل اسنک سلیقه ای هست و می تونید از هر چیزی داخلش استفاده کنید مثل قارچ ، فلفل دلمه ای ، کاهو ، گوشت چرخ کرده و ...

 

مواد لازم برای تهیه اسنک کالباس
کالباس به میزان لازم
نان تست به میزان لازم
پنیر پیتزا ورقه ای ( یا هر نوع پنیر دیگری) به میزان لازم
سس مایونز یا سس هزار جزیره به میزان لازم
گوجه ورقه ای شده به میزان لازم
خیار شور به میزان لازم

 

طرز تهیه اسنک کالباس

مراحل تهیه اسنک کالباس به این صورت است که شما باید نان های تست را با چاقو از وسط نصف کنید طوری که نان ها مثلثی شوند. روی نان ها سس مایونز بمالید. مالیدن سس به دلخواه هست و می تونید از سس های دیگر مثل سس کچاپ یا سس هزارجزیره هم استفاده کنید . ورقه های کالباس را روی نان ها بگذارید و بعد ورقه های گوجه و خیار شور را منظم روی کالباس بچینید . حالا یک ورقه پنیر پیتزا روی مواد بگذارید و یک عدد نان تست مثلثی رویش بگذارید. همه نان ها را به همین صورت آماده کنید و آن ها را درون دستگاه ساندویچ ساز قرار دهید.

مواد داخل اسنک سلیقه ای هست و شما می تونید از قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای هم داخل اسنک استفاده کنید.

می تونید مواد را از اول به صورت نگینی خرد کنید و آن ها را کمی سرخ کنید بعد پنیر پیتزا را اضافه کنید تا پنیر آب شود سپس مواد را داخل نان ها بریزید.

 


طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه و عالی مخصوص مهمانی ها با نان تست

طرز تهیه کوکو سبزی

کوکو سبزی ، طرز تهیه کوکو سبزی ، کوکو سبزی با نان تست

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کوکو سبزی را برایتان آموزش دهیم. کوکو سبزی از خوشمزه ترین و راحت ترین انواع کوکو هستش که با کمی به خرج دادن سلیقه می تونید این مدل کوکو رو در مهمانی ها به عنوان کنار غذا درست کنید و سفرتون رو زیبا کنید. با دو روش می تونید کوکو سبزی رو درست کنید یا به صورت معمولی یا به این صورت که آن را در نان تست سرخ کنید که نوع دوم هم سروش راحت تره هم زیباتره . ما در اینجا هر دو روش را برایتان می گوییم.

سبزی کوکو شامل این موارد می باشد : سبزی های معطر مثل گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است.می توانید از هر کدام که تمایل دارید استفاده کنید ولی حتما از 3 نوع سبزی بیشتر باشد.

می تونید از 1 عدد سیب زمینی آب پز شده هم در موادتان استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی
سبزی کوکو  نیم کیلو گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
نان تست به تعداد لازم
زرشک و مغز گردو در صورت تمایل
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه کوکو سبزی

مراحل تهیه کوکو سبزی به این صورت است که باید سبزی کوکو رو تمیز پاک کنید و بشورید بعد خیلی ریز خرد و ساطوری کنید. سبزی ها را با 1 قاشق غذا خوری روغن تفت دهید تا آبشان کشیده شود و سبک شوند سپس کنار بگذارید تا خنک شوند.

در کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید تا کف دار شوند بعد پیاز رنده شده و ادویه ها را اضافه کنید و مخلوط کنید. سبزی را هم اگر خنک شده است به مواد اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید تا یکدست شود.

در مرحله آخر زرشک یا مغز گردو ریز شده را هم اگر تمایل دارید اضافه کنید.مایه کوکو سبزی آماده سرخ کردن هست.

یک تابه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید تا روغن داغ شود. وقتی مطمئن شدید روغن حسابی داغ شده است مایه کوکو را یک جا داخل تابه بریزید تا یک طرفش سرخ شود. بعد از چند دقیقه کوکو را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

اگر می خواهید کوکو را به مقدار زیاد سرخ کنید می توانید کوکو ها را یکجا سرخ نکنید و به اندازه یک قاشق از مایه کوکو بردارید و در روغن بریزید تا سرخ شود.

 

طرز تهیه کوکو سبزی با نان تست :

وقتی مایه کوکو را آماده کردید نان های تستان را از پلاستیک بیرون بیاورید و با قالبهای کوچک وسط نان ها را خالی کنید. یا به وسیله چاقو وسط نان ها را در بیاورید.

داخل تابه مقدار کمی روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود سپس نان های تست را داخل تابه قرار دهید و با قاشق از مایه کوکو بردارید و وسط نان تست بریزید تا سرخ شوند.