سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه لازانیا خیلی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و قارچ در منزل + ن

طرز تهیه لازانیا

لازانیا ، طرز تهیه لازانیا ، دستور پخت لازانیا

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه لازانیا را برایتان آموزش دهیم. لازانیا یک غذای ایتالیایی و فوق العاده خوشمزه ای هست که اکثر خانم ها با درست کردن آن مشکل دارند و همیشه لازانیاشون خشک می شه. این دستور بدون استفاده از سس سفید هست و لازانیا به هیچ عنوان خشک نمیشه پس مرحله به مرحله با ما همراه باشید تا برایتان کامل توضیح دهیم.

برای این که حجم مواد داخل لازانیا بیشتر شود و از گوشت کمتری استفاده کنید در مواد لازم سیب زمینی هم آورده ایم ولی اگر می خواهید می توانید این گزینه را حذف کنید.

 

مواد لازم برای تهیه لازانیا
 لازانیا 1 بسته
گوشت چرخ کرده (کم چربی) 300 گرم
قارچ نیم کیلو گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
سیب زمینی نگینی خرد شده 2 عدد
پنیر پیتزا  به میزان لازم
سس کچاپ به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و پودر آویشن به میزان لازم

 

 

طرز تهیه لازانیا

مراحل تهیه لازانیا به این صورت است که شما اول باید مواد میانی داخل لازانیا را آماده کنید. گوشت چرخ کرده را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا گوشت بپزد و تغییر رنگ بدهد. بعد قارچ های ورقه ای شده را اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد. خوب مواد را حرارت دهید تا آب مواد تبخیر شود. سپس فلفل دلمه ای و ادویه ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا بپزند.

سیب زمینی های نگینی خرد شده را با کمی روغن سرخ کنید فقط در حدی که خامی سیب زمینی ها گرفته شود بعد سیب زمینی ها را به مواد گوشتی اضافه کنید و برای مدت 5 دقیقه درب تابه را بگذارید تا سیب زمینی ها با آب غذا پخته و نرم شوند.

حالا یک قابلمه آب و کمی نمک روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید بعد ورقه های لازانیا را داخل آب جوش بندازید تا نرم شوند این کار 8 دقیقه زمان می برد.بعد از این مدت لازانیا را با آب سرد آبکشی کنید.

یک ظرف مستطیلی پیرکس بردارید و کف آن را کمی چرب کنید.حواستان باشد در تهیه لازانیا باید از مقدار خیلی خیلی کم روغن استفاده کنید چون پنیر پیتزا در حین آب شدن روغن زیادی پس می دهد.

در کف ظرف ورقه های لازانیا را بچینید و با قاشق مقداری سس کچاپ روی ورقه ها بمالید بعد نصفی از مواد گوشتی را روی ورقه ها بریزید و روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. در مرحله بعد دوباره یک لایه ورقه لازانیا روی مواد بگذارید و کمی سس کچاپ بمالید سپس بقیه مواد گوشتی را رویش بریزید و در آخر هم پنیر پیتزا بریزید.در این مرحله باید از پنیر پیتزای زیادی استفاده کنید تا کاملا روی مواد را بپوشاند و یک لایه سفید ایجاد شود.

پس در تهیه لازانیا فقط باید از 2 ورقه لازانیا استفاده کنید و لایه آخر حتما باید مواد گوشتی و پنیر پیتزا باشد.

ظرف را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت قرار دهید تا پنیر پیتزا طلایی شود.

[divider]

مطالب پیشنهادی : طرز تهیه اسنک کالباس