سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه ژله خرده شیشه با بستنی خیلی خوشمزه و شیک مخصوص مهمانی

طرز تهیه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه ، طرز تهیه ژله خرده شیشه

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه ژله خرده شیشه را برایتان آموزش دهیم. ژله خرده شیشه ترکیب چند رنگ ژله بستنی و یک ژله آلوئوراست که اگر این ژله را در قالب های مخصوص بریزید خیلی زیباست و باعث هیجان مهمان هایتان می شود. و چون از بستنی در ترکیب این ژله استفاده شده است بسیار خوشمزه است. برای تهیه این ژله بهتر است حداقل از 3 رنگ مختلف ژله استفاده کنید و به جای بستنی هم می توانید از خامه یا شیر استفاده کنید.

به این ژله موزاییکی هم می گویند.

 

مواد لازم برای تهیه ژله آلوئورا
پودر ژله در رنگ های مختلف از هر رنگ 1 بسته
بستنی وانیلی به میزان لازم
پودر ژله آلوئورا 1 بسته
آب جوش 2 لیوان
آب سرد 2 لیوان

 

طرز تهیه ژله خرده شیشه

مراحل تهیه ژله خرده شیشه به این صورت است که شما اول باید هرکدام از ژله های رنگی را با 1 لیوان آب جوش و 1 لیوان آب سرد درست کنید و در یک ظرف مستطیلی بریزید و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.

حدود 2 یا 3 ساعت بعد که ژله ها بسته شدند آن ها را از یخچال بیرون بیاورید و با چاقو به صورت مکعبی برش بدهید. همه مکعب های ژله ای را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و با هم مخلوط کنید و داخل یخچال بگذارید تا مشغول آماده کردن ژله آلوئورا شویم.

پودر ژله آلوئورا را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا در آی حل شود و مایع شفافی حاصل شود بعد بستنی را که از قبل بیرون یخچال گذاشته ایدتا گرم شود را به ژله آلوئورا اضافه کنید و مخلوط کنید تا بستنی حل شود.حالا بگذارید این ژله حسابی خنک شود بعد آن را داخل قالبی که مکعب ها بودند بریزید. قالب را دوباره داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود. برای در آوردن ژله از قالب آن را برای مدت 30 ثانیه داخل ظرف آب جوش فرو ببرید و در بشقاب برگردانید.

در تهیه این ژله یک نکته مهم که باید رعایت کنید این است که ژله آلوئورا حتما باید خنک باشد وگرنه باعث می شود همه مکعب ها ذوب شوند.