سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه اکبر جوجه خوشمزه و اصل با رب انار یک غذای اصیل شمالی

طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه ، سس اکبر جوجه ، اکبر جوجه گلوگاه ، طرز تهیه اکبر ، akbar jooje

اکبر جوجه لقب ابداع کننده این غذا است که شعبه های زیادی در شمال کشور دارد ولی شعبه اصلی اکبر جوجه در استان مازندران و شهر گلوگاه می باشد. اکبرجوجه اصل بسیار خوشمزه و لذیذ است . برای تهیه این غذا حتما باید از جوجه کم سن (ترجیحا 1 ماهه) استفاده کنید البته اگر جوجه در دسترس نداشتید می توانید از ران مرغ استفاده کنید . با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه اکبر جوجه را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه
جوجه 1 عدد
پیاز 1 عدد
رب انار 1 پیمانه
آبلیمو به میزان لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه اکبر جوجه

برای تهیه اکبر جوجه ابتدا جوجه را در ظرفی بگذارید و پیاز را روی جوجه رنده کنید و آبلیمو را روی جوجه بریزید. نمک و فلفل و زردچوبه را به جوجه اضافه کنید و روی ظرف را سلفون بکشید و داخل یخچال بگذارید تا جوجه طعم دار شود. هر چه جوجه مدت زمان بیشتری در آبلیمو و پیاز بماند خوش طعم تر می شود. به مقدار کافی روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود سپس جوجه را داخل روغن بیندازید تا سرخ شود و شروع به آب انداختن بکند. بهتر است از یک تابه گود مثل شیرداغ کن استفاده کنید.

زعفران دم کرده را با مقداری آبلیمو و آب مخلوط کنید و هنگامی که جوجه سرخ شد آن را روی جوجه بریزید و درب تابه را بگذارید تا هم جوجه سرخ شود و هم با بخار آب پخته شود. وقتی دو طرف جوجه حسابی طلایی شدند می توانید آن را از روغن در بیاورید و در ظرف سرو بگذارید. برای تهیه سس اکبر جوجه رب انار رقیق شده را روی جوجه بریزید و نوش جان کنید. در صورت تمایل می توانید در حد چند دقیقه رب انار را با کره تفت دهید.