سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سالاد سیسیلی بسیار خوشمزه و خوش طعم در منزل با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد سیسیلی

سالاد سیسیلی ، طرز تهیه سالاد سیسیلی

سالاد سیسیلی از سالاد های معروف و خوشمزه است که تقریبا در همه نقاط دنیا سرو می شود. این سالاد را می توانید برای پذیرایی از مهمانتان استفاده کنید یا اگر رژیم غذایی دارید به عنوان وعده شام در نظر بگیرید. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد سیسیلی را آموزش دهیم. با این مقدار مواد تقریبا برای 7 نفر می توان سالاد تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیسیلی
کلم بروکلی 1 بوته
هویج 3 عدد
کشمش پلویی نصف پیمانه
ساقه کرفس 3 عدد
مغز تخمه یک سوم پیمانه
پیازقرمز 1 عدد
آلو خشک یک سوم پیمانه

 

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سیسیلی
پودر سیر و پودر پیاز 1 قاشق مربا خوری
سس مایونز 1 پیمانه
پودر خردل نصف قاشق مربا خوری
عسل 1 قاشق غذا خوری
سرکه یا آبغوره 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد سیسیلی

برای تهیه سالاد سیسیلی ابتدا کلم بروکلی ها را بشورید و بگذارید تا آب آن ها کامل برود و خشک شوند. سپس آنها را خیلی ریز خرد کنید.

پیاز و هویج را پوست گرفته و آن را نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید. ساقه های کرفس را هم بشورید و به اندازه ای کوچک حلقه ای خرد کنید. تمام سبزی ها را با هم در ظرف مخلوط کنید سپس کشمش پلویی و آلو خشک و مغز تخمه را به مواد سالاد اضافه می کنیم.

حالا سس سالاد را آماده می کنیم . سس مایونز را داخل ظرفی می ریزیم و آبغوره و عسل را به آن اضافه می کنیم. با چنگال مواد را خوب مخلوط کرده تا یکدست شوند . پودرسیر و پودر پیاز ، خردل ، زرد چوبه ، نمک و فلفل سیاه را به سس اضافه می کنیم و حسابی با هم مخلوط می کنیم. حالا سس آماده شده را روی سالاد بریزید و مخلوط کنید تا همه جای سالاد به سس آغشته شود. برای تزیین سالاد می توانید از کشمش و مغز تخمه استفاده کنید.