سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه بادمجان سوخاری خوشمزه و متفاوت یک پیش غذای ساده

طرز تهیه بادمجان سوخاری

بادمجان سوخاری ، طرز تهیه بادمجان سوخاری ، fried eggplant

بادمجان سوخاری یک پیش غذا یا میان وعده ساده و خوشمزه ای هست که ظاهر بسیار زیبایی به میز پذیراییتان می دهد. با بادمجان غذاهای متفاوتی می شود درست کرد مثل : کشک بادمجان ، میرزا قاسمی ، اردور بادمجان ، یتیمچه بادمجان ، بورانی بادمجان و ... !!! با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه بادمجان سوخاری را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بادمجان سوخاری
بادمجان به تعداد نفرات
تخم مرغ 2 عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
آرد به میزان لازم
آب یا شیر یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان سوخاری

برای تهیه بادمجان سوخاری ابتدا باید بادمجان ها را شسته‌ و پوست‌ بگیرید و آنها را به‌ صورت‌ حلقه‌ ای برش‌ بزنید یا نگینی درشت خرد کنید. روی بادمجان ها مقداری نمک‌ بپاشید و بگذارید به‌ مدت‌ یک‌ ساعت‌ بماند تا هم تلخی بادمجان گرفته شود و هم روغن کمتری مصرف شود. بعد از 1 ساعت بادمجان ها را بشویید و بگذارید تا خشک شوند.

تخم‌ مرغ‌، نمک‌ و فلفل‌ و یک‌ قاشق‌ آب‌ یا شیر را در ظرفی‌ بریزید و خوب‌ با هم‌ مخلوط کنید. آرد و پودر سوخاری را هم در ظرف های جداگانه بریزید و کنار دستتان قرار دهید.

در تابه ای مقدار کافی روغن‌ بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ‌ شود. سپس حلقه‌های‌ بادمجان را ابتدا در مخلوط تخم‌ مرغ‌ بزنید بعد در آرد بغلتانید و مجددا در تخم مرغ بزنید و در مرحله آخر در پودر سوخاری بگذارید تا همه جای بادمجان آغشته به پودر سوخاری شود. حالا بادمجان ها را در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.