سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کالباس خانگی با گوشت و قارچ بسیار خوشمزه و سالم

طرز تهیه کالباس خانگی

کالباس ، کالباس خانگی ، طرز تهیه کالباس خانگی ، kalbas khaneghi

کالباس جزء مواد غذایی خوشمزه ای هست که طرفداران زیادی دارد و در فست فود ها و ساندویچ ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. متاسفانه شایعات زیادی راجع به کالباس های صنعتی وجود دارد که لذت خوردن کالباس را از بین می برد. اگر کالباس خانگی را تهیه کنید خیالتان صد در صد راحت هست و می دانید که سالم تهیه شده است . همچنین مزه فوق العاده ای هم دارد. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه کالباس خانگی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی
گوشت گوساله مخلوط با گوسفند 500 گرم
قارچ به میزان دلخواه
زرده تخم مرغ 3 عدد
یخ 6 تکه
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
آرد 75 گرم
شیر خشک 20 گرم
سیر 5 حبه
پودر آویشن 1 قاشق چای خوری
زنجبیل یک پنجم قاشق چای‌خوری
هل،میخک و جوز هندی از هر کدام 1/8 قاشق مربا خوری
دارچین 1/3 قاشق مربا خوری
جعفری ساطوری شده 1 قاشق غذاخوری
تخم کرفس نصف قاشق چایخوری
دانه خردل، تخمه گشنیز، رازیانه به میزان دلخواه
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

*به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ هم می توانید استفاده کنید.

**ادویه ها را می توانید به دلخواه کم یا زیاد کنید یا برخی از آن ها را حذف کنید.

طرز تهیه کالباس خانگی

برای تهیه کالباس خانگی ابتدا باید گوشت را به همراه جعفری و سیر 3 مرتبه چرخ کنید. زرده های تخم مرغ را به گوشت چرخ شده اضافه کنید و حسابی ورز دهید. آرد را به همراه تمام ادویه های خشک 2 بار الک کنید و شیر خشک را به آن اضافه کنید حالا این مواد را به ترکیب گوشت و تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید. تمام مواد را برای مدت 4 دقیقه درون غذا ساز بریزید و خوب مخلوط کنید. در زمانی که غذاساز در حال کار کردن می باشد به طور تدریجی تکه های یخ را به آن اضافه کنید. در همین حین روغن مایع را نیز به بقیه مواد درون غذا ساز اضافه کنید. حالا مواد کالباس را از غذا ساز بیرون آورده و در مرحله آخر قارچ خرد شده را هم به آن اضافه کنید. در این قسمت مواد کالباس خانگی نباید خیلی سفت و نه شل باشد. حالا تمامی مواد کالباس را درون یک فویل آلومینیومی بریزید و دو سر فویل را مانند شکلات بپیچید.

اکنون فویل حاوی مواد کالباس را برای 5 دقیقه درون دستگاه بخار پز گذاشته و بلافاصله بعد از این مدت مواد را از دورن فویل خارج کنید و دور آن کیسه ای از یخ بپیچید. بعد از اینکه کالباس خوب خنک شد آن را درون یخچال بگذارید و بعد از گذشت چند ساعت آن را برش بزنید و استفاده کنید.

می توانید از مقداری پسته هم در ترکیب کالباس استفاده کنید ولی باید حتما پسته را از شب قبل خیس کرده باشید.