سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه با سفیده تخم مرغ و شکلات

طرز تهیه موس شکلاتی

موس شکلاتی ، طرز تهیه موس شکلاتی ، chocolate mousse

موس شکلاتی یک دسر بسیار راحت و خوشمزه هست که برای پذیرایی در مهمانی گزینه بسیار خوبی می باشد. موس یک نوع دسر سرد است که ریشه‌خود را از کشور فرانسه گرفته است. برای تهیه این دسر مواد زیادی لازم نیست فقط باید از سفیده تخم مرغ ، خامه ، شکر و شکلات استفاده کنید. با سایت رز سرخ در قسمت آموزش دسر همراه باشید تا طرز تهیه موس شکلاتی را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه موس شکلاتی
سفیده تخم مرغ 4 عدد  
شکر یک سوم پیمانه
شکلات سیاه 300 گرم  
خامه غلیظ شده یک و نیم پیمانه

طرز تهیه موس شکلاتی

برای تهیه موس شکلاتی ابتدا باید شکلات را داخل ظرفی روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات آب شود. بعد از اینکه شکلات ذوب شد خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا با شکلات مخلوط شود. سفیده های تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و با همزن حدود 10 دقیقه بزنید تا مثل کف شود و حجمش دو برابر شود ، طوری که وقتی ظرف را بر میگردانید سفیده تکان نخورد. شکر را کم کم به سفیده اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط کنید. سپس سفیده تخم مرغ را به مخلوط شکلات و خامه که روی حرارت قرار داشتند اضافه کنید. موس شکلاتی آماده شده است آن را در قالب یا ظرف یک نفره بریزید و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.

هنگام سرو کردن برای تزیین مقداری خامه زده شده روی موس ها بریزید و کمی شکلات رنده شده رویش بپاشید.

نکته :
برای این?که موس شما تیره ?تر و غلظت آن 2 برابر شود، به جای شکلات شیرین فقط از شکلات تلخ استفاده کنید و خامه را به 1 پیمانه کاهش دهید.