سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه اردور بادمجان خوشمزه با گوشت چرخ کرده و قارچ یک پیش غذا

طرز تهیه اردور بادمجان

اردور بادمجان ، طرز تهیه اردور ، طرز تهیه اردور بادمجان

اردور بادمجان یک پیش غذای خوشمزه است که شامل گوشت ، قارچ ، پیاز و ... است. با استفاده از این اردور می توانید نمای زیبایی را به سفره تان بدهید. در کنار بادمجان از کدو هم می توانید استفاده کنید. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه اردور بادمجان را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اردور بادمجان
بادمجان 1 کیلو گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 300 گرم
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری
نمک ،فلفل سیاه ، زردچوبه ، ادویه کاری به میزان لازم

طرز تهیه اردور بادمجان

مراحل تهیه اردور به این صورت است که بادمجان ها را پوست بگیرید و آنها را از وسط نصف کنید. برای اینکه تلخی بادمجان ها گرفته شود و در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کنند به مدت 1 ساعت بادمجان ها را داخل آب و نمک قرار دهید و سپس آن ها را آبکشی کنید و بگذارید تا کاملا خشک شوند. در تابه ای مقدار کمی روغن بریزید و بادمجان ها را سرخ کنید تا طلایی شوند.

بادمجان ها را کنار بگذارید و پیاز و سیر خرد شده را در تابه سرخ کنید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت کاملا سرخ شود. ادویه ها را در این مرحله به گوشت اضافه کنید و مخلوط کنید. قارچ های ورقه ای شده را به مواد اضافه کنید تا سرخ شوند. وقتی قارچ را اضافه کردید حرارت را زیاد کنید تا قارچ درون مواد آب نیندازد. در آخر کار جعفری های ساطوری شده را اضافه کنید و برای 3 دقیقه تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید.

با قاشق داخل بادمجان ها را با احتیاط خالی کنید و با مواد گوشتی که آماده کردید داخل بادمجان را پر کنید. بادمجان های پر شده را درون ظرفی نسوز بگذارید و به مدت 10 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد (معادل 350 درجه فارنهایت) قرار دهید. در صورت تمایل می توانید برای خوشمزه تر شدن اردور مقداری پنیر پیتزا در آخر روی بادمجان و مواد بریزید و سپس داخل فر بگذارید . اگر از پنیر پیتزا استفاده کردید باید اردور بیشتر داخل فر بماند تا پنیر طلایی شود.