سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه و عالی مخصوص مهمانی ها با نان تست

طرز تهیه کوکو سبزی

کوکو سبزی ، طرز تهیه کوکو سبزی ، کوکو سبزی با نان تست

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کوکو سبزی را برایتان آموزش دهیم. کوکو سبزی از خوشمزه ترین و راحت ترین انواع کوکو هستش که با کمی به خرج دادن سلیقه می تونید این مدل کوکو رو در مهمانی ها به عنوان کنار غذا درست کنید و سفرتون رو زیبا کنید. با دو روش می تونید کوکو سبزی رو درست کنید یا به صورت معمولی یا به این صورت که آن را در نان تست سرخ کنید که نوع دوم هم سروش راحت تره هم زیباتره . ما در اینجا هر دو روش را برایتان می گوییم.

سبزی کوکو شامل این موارد می باشد : سبزی های معطر مثل گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است.می توانید از هر کدام که تمایل دارید استفاده کنید ولی حتما از 3 نوع سبزی بیشتر باشد.

می تونید از 1 عدد سیب زمینی آب پز شده هم در موادتان استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی
سبزی کوکو  نیم کیلو گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
نان تست به تعداد لازم
زرشک و مغز گردو در صورت تمایل
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه کوکو سبزی

مراحل تهیه کوکو سبزی به این صورت است که باید سبزی کوکو رو تمیز پاک کنید و بشورید بعد خیلی ریز خرد و ساطوری کنید. سبزی ها را با 1 قاشق غذا خوری روغن تفت دهید تا آبشان کشیده شود و سبک شوند سپس کنار بگذارید تا خنک شوند.

در کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید تا کف دار شوند بعد پیاز رنده شده و ادویه ها را اضافه کنید و مخلوط کنید. سبزی را هم اگر خنک شده است به مواد اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید تا یکدست شود.

در مرحله آخر زرشک یا مغز گردو ریز شده را هم اگر تمایل دارید اضافه کنید.مایه کوکو سبزی آماده سرخ کردن هست.

یک تابه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید تا روغن داغ شود. وقتی مطمئن شدید روغن حسابی داغ شده است مایه کوکو را یک جا داخل تابه بریزید تا یک طرفش سرخ شود. بعد از چند دقیقه کوکو را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود.

اگر می خواهید کوکو را به مقدار زیاد سرخ کنید می توانید کوکو ها را یکجا سرخ نکنید و به اندازه یک قاشق از مایه کوکو بردارید و در روغن بریزید تا سرخ شود.

 

طرز تهیه کوکو سبزی با نان تست :

وقتی مایه کوکو را آماده کردید نان های تستان را از پلاستیک بیرون بیاورید و با قالبهای کوچک وسط نان ها را خالی کنید. یا به وسیله چاقو وسط نان ها را در بیاورید.

داخل تابه مقدار کمی روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود سپس نان های تست را داخل تابه قرار دهید و با قاشق از مایه کوکو بردارید و وسط نان تست بریزید تا سرخ شوند.