سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه بورانی بادمجان خیلی خوشمزه و عالی با ماست چکیده یک غذای

طرز تهیه بورانی بادمجان

بورانی بادمجان ، طرز تهیه بورانی بادمجان ، borani bademjan

بورانی بادمجان یک غذای ساده و خوشمزه ای هست که در شمال ایران بیشتر تهیه می شود. ترکیب این غذا شامل بادمجان ، ماست چکیده و سیر هست . این غذا به دلیل وجود ماست و بادمجان طبع سردی دارد پس بهتر است در فصل گرم خورده شود. این غذا برای افرادی که می خواهند رژیم بگیرند گزینه بسیار خوبی است چون کالری بسیار پایینی دراد. با سایت رز سرخ قسمت آموزش آشپزی همراه باشید تا طرز تهیه بورانی بادمجان را برایتان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان
بادمجان 3 عدد
ماست چکیده 1 لیوان
سیر 2 حبه
نعنا خشک 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه بورانی بادمجان

برای تهیه بورانی بادمجان ابتدا باید بادمجان ها را بشورید و چند برش عمیق با چاقو روی آن ها ایجاد کنید. بادمجان ها را با پوست روی حرارت کباب کنید. می توانید از حرارت گاز یا ذغال استفاده کنید. هنگامی که بادمجان ها نرم شدند و پوست آن ها سوخت از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شوند. سپس پوست روی بادمجان ها را بکنید. بادمجان های پوست گرفته شده را داخل ظرفی بریزید و خوب آن ها را له کنید. ماست ، نعنا خشک ، سیر رنده شده ، نمک و فلفل و زردچوبه را به بادمجان له شده اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید.

بورانی آماده است ولی قبل از سرو بورانی را چند ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود و بعد با نان سرو کنید. روی بورانی را می توانید با نعنا خشک تزیین کنید.