سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه استانبولی پلو خیلی خوشمزه و راحت با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی ، استانبولی پلو ، طرز تهیه استانبولی پلو

با ما همراه باشید تا طرز تهیه استانبولی پلو را برایتان آموزش دهیم. استانبولی پلو یک غذای پر طرفدار ایرانی بوده و خیلی هم خوشمزه است.با این مقدار موادی که گفته شد برای 4 نفر می توان استانبولی پلو تهیه کرد.

در ضمن به جای استفاده از گوشت چرخ کرده می توانید از گوشت مرغ ریش ریش شده هم استفاده کنید یا کلا می توانید گوشت را حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه استانبولی پلو
برنج 3 پیمانه
گوشت چرخ کرده 250 گرم
سیب زمینی 1 عدد متوسط
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 2 عدد
پودر کاری 1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه استانبولی پلو

مراحل تهیه استانبولی پلو به این صورت است که شما باید اول برنج را در کمی آب و نمک بخیسانید.در مرحله بعد پیاز را رنده کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا پیاز طلایی شود. حالا گوشت را اضافه کنید و تفت دهید.نمک و فلفل و زردچوبه و رب گوجه را هم اضافه کنید.

سیب زمینی و گوجه را بعد از شستن به صورت نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید بعد مواد را از روی حرارت بردارید.برای اینکه سیب زمینی خوب در استانبولی نرم و پخته بشه بهتر است که سیب زمینی را زودتر اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا با بخار مواد پخته شود و بعد در انتها گوجه را اضافه کنید . فقط حواستان باشد که گوجه زیاد روی حرارت نماند چون له می شود.

برنجی که خیس کردید را با مقدار کافی آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید سپس موادی که آماده کرده بودید را داخل برنج بریزید و صبر کنید تا آب برنج تمام شود و برنج را دم بیندازید.قبل از دم انداختن مقداری روغن به دور برنج بدهید.تقریبا نیم ساعت تا 45 دقیقه طول می کشد تا استانبولی پلو حاضر شود.

درکنار این غذای خوشمزه سالاد شیرازی یا ماست و خیار فراموشتان نشود.نوش جان